Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

"Ιστολογίας" το Ανάγνωσμα

Ιστορική αναδρομή & απολογισμός

Το πρώτο μου ιστολόγιο (blog) το έφτιαξα προ αμνημονεύτων αιώνων, μέσω του MSN (Microsoft Network) στη... νηπιακή του ακόμα μορφή, μ' ένα υποτυπώδες γραφικό περιβάλλον συνδεδεμένο με τις ομάδες/κοινότητες που ο καθένας μπορούσε να δημιουργήσει ώστε να προβάλει και να μοιραστεί τα ενδιαφέροντά του. Δεν τα λέγαμε blogs (ο όρος καθιερώθηκε αρκετά αργότερα) αλλά "personal homepages" με κάποια δυναμικά και διαδραστικά στοιχεία. Σύντομα, εξαιτίας των περιορισμών στις δυνατότητες του λογισμικού, μετέφερα το υλικό της "personal homepage" μου από το MSN στην ανάλογη πλατφόρμα του αείμνηστου (έβαλε οριστικά λουκέτο στις αρχές του 2024), πρωτοπόρου ελληνικού πυλώνα Pathfinder και τελικά, μ' ένα βραχύβιο πέρασμα από το WordPress, στο Blogger όπου και καταστάλαξα - πολύ πριν το τελευταίο αγοραστεί από το (επίσης νεογέννητο, τότε) Google. Την πρώιμη "ιστολογική" μου εμπειρία περιγράφω αναλυτικά ΕΔΩ, με αφορμή μια θεατρική παράσταση που είχε ως αφετηρία της ένα (όχι δικό μου) ιστολόγιο της εποχής εκείνης.

Τα blogs που διατηρώ και ενημερώνω μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα του Blogger, είναι (με χρονολογική σειρά) τα εξής:

  • Τα Μυστήρια των Αθηνών (1989-): Εργογραφία, δημοσιευμένη μου αρθρογραφία & φωτολόγιο (στα Ελληνικά).
  • Theorem of the Day (1990-): Δημοσιευμένη & αδημοσίευτη αρθρογραφία μου (στα Αγγλικά).
  • Τα Παρασάνταλα (1993-): Χιουμοριστικό "ποιητικό" project, μαζί με τη Βερίνα (στα Ελληνικά).
  • At the Mercy of Maria (1997-): Προσωπικό μου ημερολόγιο & αδημοσίευτη αρθρογραφία (στα Ελληνικά).
  • Απόκρυφη Βίβλος (2000-): Τα καλλιτεχνικά μου projects, σημειώσεις & παραλειπόμενα (στα Ελληνικά).
  • Κώστας Χωρεάνθης (2019-): Αφιερωματικό ιστολόγιο στη μνήμη του πατέρα μου Κώστα Χωρεάνθη, μαζί με τη Βερίνα (στα Ελληνικά).
  • Lady of the Files (2020-): Δικά μου πρωτότυπα παιχνίδια, εικαστικά & πολυμέσα (στα Αγγλικά).

Άλλη μια ενδιαφέρουσα πλατφόρμα, η οποία άνοιξε το 2007 με νεανική "χαβαλετζίδικη" και... ελευθεριάζουσα διάθεση και κατέληξε να "σιδερωθεί" λόγω των οξύμωρων νεοπουριτανικών τάσεων του καιρού μας (πράγμα το οποίο, ωστόσο, ελάχιστα επηρέασε όσους την προσεγγίσαμε με αμιγώς δημιουργικούς σκοπούς), ήταν το Tumblr. Με έμφαση στο οπτικό/εικαστικό μέρος, προσφέρεται ιδιαίτερα για ανέβασμα φωτογραφιών και δημιουργία εικονικών "γκαλερί". Εκεί διατηρώ τα παρακάτω φωτολόγια:

  • EBMMedia (2007-): Γραφικές τέχνες, εικονογράφηση, σχεδιασμός ιστοσελίδων (στα Αγγλικά).
  • After Dark My Sweet (2008-): Προσωπικό μου φωτολόγιο & εικαστικά πειράματα (στα Αγγλικά).
  • Riddles from the Crypt (2008-): Ημερολόγιο δημιουργίας των διαδικτυακών μου παιχνιδιών (στα Αγγλικά).

Στο Tumblr έχω επίσης ανεβάσει τις εφτά, ως τώρα, πρωτότυπες τράπουλες Tarot δικής μου έμπνευσης και κατασκευής, την καθεμιά σε ξεχωριστό φωτολόγιο. Οι σύνδεσμοί τους παρατίθενται στην πλαϊνή στήλη του ιστολογίου, καθώς και αναλυτικότερα ΕΔΩ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :