Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Μια Vamp σε Κουτί, ένας Νεκρός Ναύαρχος & οι Πολλαπλές τους (μου) Ενσαρκώσεις

I. VAMP IN A BOX (1999-2009)

Vamp in a Box

Η πρώτη μου διαδικτυακή μουσική "περσόνα". Το ψευδώνυμο το εμπνεύστηκα μαθαίνοντας τυχαία ότι η λέξη vamp, εκτός από "μοιραία γυναίκα" (που είναι η ευρύτερα γνωστή έννοιά της), σημαίνει επίσης "μπάλωμα" αλλά και "δόλωμα". Με την έννοια του "μπαλώματος" (ή/και "δολώματος") την υιοθέτησα κι εγώ. Με το ψευδώνυμο αυτό υπέγραφα τα demo(n)s των πρώτων μου τραγουδιών - δικών μου, κυρίως, μελοποιημένων ποιημάτων που αργότερα συμπεριλήφθηκαν στις ποιητικές μου συλλογές Η Εξορία των Αρχαγγέλων (Ιωλκός 2005) και Μαύρος Καθρέφτης (Οι Εκδόσεις των Φίλων 2015), απλώς με τη φωνή μου και μια ακουστική κιθάρα - τα οποία θα μπορούσαν να "μεταμορφωθούν" κυριολεκτικά σε οτιδήποτε με την ανάλογη ενορχήστρωση. Η αρχική μορφή ορισμένων ήταν, μάλιστα, αγγλόφωνη, ενώ δύο συμμετείχαν στο προτελευταίο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης (2007). Οι ηχογραφήσεις των κομματιών αυτών έγιναν στα ιστορικά στούντιο PolySound (1999-2000) και Best Of (2007-2009), με ηχολήπτες, αντίστοιχα, τον Δημήτρη Παπαθεοδώρου και τον Νίκο Γεωργίου. Δυστυχώς, και τα δυο έχουν πια κλείσει. Το 2009, η "Vamp" μπήκε οριστικά στο κουτί της. Ωστόσο, τα περισσότερα κομμάτια που είχα ανεβάσει στο Internet με το ψευδώνυμο αυτό, μαζί με διάφορες συνεργασίες μου, είναι διαθέσιμα εδώ:

II. DEAD ADMIRAL (2008-2012)

Dead Admiral

Red Admiral ("Κόκκινος Ναύαρχος") είναι η ονομασία μιας πεταλούδας (Vanessa Atalanta επί το επιστημονικότερον). Από παιδάκι με γοήτευαν τα έντομα και ιδίως οι πεταλούδες, σε όλα τους τα είδη και τις παραλλαγές. Το τυχαίο, μακάβρια συναρπαστικό θέαμα ενός πανέμορφου μισοπεθαμένου "Κόκκινου Ναυάρχου" που τον καταβρόχθιζε αργά ένας εσμός μυρμηγκιών, μου έδωσε, μέσω λεκτικού συνειρμού, την ιδέα για το επόμενο ψευδώνυμο και project μου. Είχα ήδη αρχίσει να φλερτάρω με τον ηλεκτρονικό ήχο, δοκιμάζοντας ό,τι προγράμματα και plugins έβρισκα και παίζοντας ασύστολα (καθώς δεν με ένοιαζε να φτιάξω κάτι "ακαδημαϊκό", ή πάνω σε αυστηρά πρότυπα συγκεκριμένου μουσικού είδους) με τις ρυθμίσεις και τις δυνατότητές τους. Η τεχνολογία και το διαδίκτυο με τις πλουσιοπάροχες συλλογές από δωρεάν και ανοιχτού κώδικα υλικό, μου άνοιξαν έναν απέραντο κόσμο πιθανοτήτων, δυνατοτήτων και ανεξάντλητου πειραματισμού. Η ηχογράφηση και παραγωγή των κομματιών έγινε στο σπίτι μου, με προσομοιωτή synthesizer, μίνι κονσόλα μείξης και πινακίδα γραφής (για το πρόγραμμα του Ιάννη Ξενάκη IanniX, που μετατρέπει το σχέδιο σε ήχο). Τα περισσότερα είναι ορχηστρικά, φτιαγμένα κυρίως στον υπολογιστή, ενίοτε με την προσθήκη φυσικού πιάνου, κιθάρας και φωνής (δικής μου και συνθετικής) που χρησιμοποιείται επεξεργασμένη ως μουσικό όργανο. Το project αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 2012. Προφανώς λόγω του ψευδωνύμου, όλοι νόμιζαν ότι ο συνθέτης είναι άντρας. Η μουσική του "Ναυάρχου" υπάρχει εδώ:

III. A MAD RED DIAL (2010-)

Αναγραμματισμός του "Dead Admiral", με διάθεση σάτιρας και παρωδίας που αντικατοπτρίζεται στη μουσική. Το project αυτό δεν έχει ακόμα "εκπνεύσει" και κάποια δείγματά του μπορούν να ακουστούν εδώ:

IV. AMORIN DEL MAR (2012-)

Amorin del Mar

Συνδυαστικός ψευδοαναγραμματισμός του "Dead Admiral" και του πραγματικού μου μικρού ονόματος. Project με τις αρχικές ονομασίες "Μαύρος Νάρκισσος" και "Fatal Metalmark" και τάσεις αγρίως πειραματικές. Σε κατάσταση παρατεταμένης χειμερίας νάρκης μέχρι νεωτέρας. Δείγματα εδώ:

V. EBMMEDIA ή ECHO BLUE MULTIMEDIA (2007-)

Το καθαρά εικαστικό μου project, με "παραδοσιακά" και ψηφιακά έργα ζωγραφικής, κολάζ, γραφιστικής και εικονογράφησης, σχεδιασμό ιστοσελίδων και εξώφυλλα βιβλίων και μουσικών άλμπουμ, καθώς και video clips. Το σύνολο σχεδόν της δουλειάς μου στο πεδίο αυτό υπάρχει εδώ:

VI. DEMO FUSION (2008-)

Demo Fusion

Ψευδώνυμο που καλύπτει την ενασχόλησή μου με τα βιντεοπαιχνίδια ως gamer αλλά και ως δημιουργού, όπως και την κατασκευή μουσικών video clips και καρτών Tarot. Πρώην "Blank Rhyme Studios" (με το οποίο έχω συμμετάσχει σε φεστιβάλ/διαγωνισμούς του Vimeo και του Public). Δείγματα εδώ:

VII. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Ήμουν το ένα μέλος του βραχύβιου ντουέτου "Lunar Train" (2007-2009), που σχηματίστηκε μέσα από το Jamendo. Το ένα και μοναδικό μας concept album μπορεί να ακουστεί εδώ:

Ακόμα, υπήρξα το ένα τρίτο των "3WL" (2009-2010), μιας αυτοσχέδιας διαδικτυακής "μπάντας" που σχηματίστηκε περιστασιακά μέσα από ένα εξίσου βραχύβιο σουηδικό portal. Το επίσης μοναδικό δείγμα της συνεργασίας μας υπάρχει εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια :